مهندس اولیاءنماینده یزد و صدوق :20 نفر به تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي افزوده خواهد شد، و كم بودن تعداد نمايندگان مركز استان یزد با توجه به جمعيت حوزه ظلم مضاعف است كه اميدواريم مسئولان استان تا دير نشده به اين مطلب توجه و پيگيري نمايند

مشكلات حوزه انتخابيه در گفتگو با نماينده يزد و صدوق:عدم تفكيك مناسب حوزه انتخابيه به فراخور جمعيت و نيز نبود واحدهاي شهرستاني از مشكلات حوزه است
یزدفردا "نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مسائل و مشكلات مرتبط با حوزه انتخابيه، مهمترين بحث را ساختار مديريتي عنوان كرد و گفت:‌ عدم تفكيك مناسب حوزه انتخابيه به فراخور جمعيت و نيز نبود واحدهاي شهرستاني از جمله اين مشكلات است.

وي افزود: ‌تصميم‌گيري مدير كل دستگاه در خصوص مسائل شهرستاني به جهت عدم تمركز و اشرافيت به اين مباحث، توجه لازم را از مسايل حوزه دور ساخته و حتي در خود شهر يزد نيز محلاتي مانند آزادشهر كه به اندازه بعضي از شهرستان‌ها جمعيت دارد نيز مشمول اين عدم شناخت و در پي آن عدم توجه شده است كه البته اين مشكل از قبل وجود داشته اما در حال حاضر بارزتر است.

وي ادامه داد: بسياري از مسائل مردم شهرستان يزد ميان استانداري و فرمانداري مانده است گاهي استانداري خود را مسئول شهرستان مي‌داند و در خصوص آن تصميم گيري مي‌كند و گاهي نيز تصميمات از سوي فرمانداري اتخاذ مي‌شود و يا بعضا مشكل فراموش مي‌شود و كسي پيگير آن نيست.

مهندس اوليا تصريح كرد: متاسفانه اين روزها واحد بودجه ريزي شهرستاني شده است و اين موضوع ملاك عمل قرار گرفته و توجهي به بعد جمعيت نشده و حتي در تقسيم تسهيلات بانكي شهرستانها نيز به بعد جمعيت توجهي نشده كه اين منجر به كم شدن سهم يزد با توجه به جمعيت آن شده كه قابل چشم پوشي نيست البته اين موضوع را تذكر داده‌ام و اگر مشكل حل نشود به صورت سوال از وزير كشور در مجلس پيگيري خواهم كرد.

نماينده يزد و صدوق با اظها رگلايه از توزيع امكانات بيان داشت: متاسفانه يزد محل پذيرايي افرادي شده كه به جهت عدم بهره‌مندي كافي و مشكلات معيشتي به اين شهر مهاجرت كرد و حاشيه نشين شده‌اند و از حداقل امكانات محرومند.

نماينده مجلس در شوراي عالي شهرسازي و معماري با اشاره به اينكه 20 نفر به تعداد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي افزوده خواهد شد، گفت: كم بودن تعداد نمايندگان مركز استان با توجه به جمعيت حوزه ظلم مضاعف است كه اميدواريم مسئولان استان تا دير نشده به اين مطلب توجه و پيگيري نمايند.

وي در خصوص مصوبات مربوط به گازرساني به استان يزد اظهار داشت: از جمله مصوبات سفر هيات دولت به استان يزد گازر ساني به 10 شهر بوده كه متاسفانه هيچكدام از تعهدان انجام نشده كه در حوزه ما، ندوشن مد نظر بوده كه در اين خصوص به اتفاق ساير نمايندگان از وزير نفت سوال كرده‌ايم و با توجه به اينكه توضيحات وي نمايندگان را قانع نكرد، در آينده نزديك در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

اولياء به بيان نرخ بيكاري و مشكلات صاحبان صنايع در حوزه پرداخت و گفت: براساس اطلاع ظرف چند ماه گذشته 3 هزار نفر به جمعيت مشمولين بيمه بيكاري افزوده شده است كه وضع نامطلوب و نشان از مشكلات بخش صنعت است.

وي افزود: البته معضل مهم بخش صنعت در حال حاضر سرمايه در گردش است و به جهت تامين حداقل،‌ صنايع امكان ادامه فعاليت ندارند و تقريبا متوقف شد‌ه‌اند و منابعي كه انتظار مي‌رفت براي تكميل واحدهاي زود بازده تامين شود نيز حل نشد و در حال حاضر با مشكل جدي در تكميل واحدهاي نيمه تمام صنعتي يا ايجاد واحد جديد روبرو هستيم.
یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا